Projekt fizyczny "Wędrówki szlakami nowoczesnej edukacji"

    Na zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu pn. „Wędrówki szlakami nowoczesnej edukacji – zajęcia dla uczniów katowickich szkół” uczeń Tomasz Korecki  

z kl. GIII B wykonał projekt: „Budowa krok po kroku radia.”  

Opiekunem projektu była: Ewa Rostecka-Rzońca – nauczyciel fizyki. 

 

Celami, jakie przyświecały projektowi, było nabycie umiejętności przez ucznia:
-rysowanie schematu budowy radia.

-zmontowanie obwodu elektrycznego realizującego ten schemat.

-przeprowadzenie ćwiczenia i wyciągnięcie wniosków.

-nabywanie umiejętności samodzielnej pracy, obserwacji zjawisk fizycznych, stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi na nie.

Projekt był formą zaprezentowania edukacyjnej roli naszej szkoły i jej zaangażowania w pasje uczniów.
Co o swoim projekcie pisze uczeń Tomasz Korecki z kl. GIII B:
„Do zrobienia radia posłużyłem się żyletką, miedzianym drutem, rolką po papierze toaletowym, głośniczkiem, ołówkiem, anteną, paroma przewodami elektrycznymi oraz baterię 9V.

Wszystko zacząłem od nawinięcia drutu miedzianego na papier toaletowy tworząc 160 zwoi. Była to pewnego rodzaju zwojnica. Założyłem, że im większa liczba nawiniętych zwoi tym więcej stacji uda nam się znaleźć. Do zwojnicy podłączyłem kablami ołówek i żyletkę. Przesuwając grafitowym końcem ołówka po żyletce będziemy mogli zmieniać stacje. Oprócz tego podłączyłem najważniejszą rzecz, czyli baterię oraz głośnik. Ostatnim krokiem było podpięcie anteny oraz uziemienia do całego układu. W ten sposób udało się stworzyć radio.”

Przykładając do ucha głośnik mogliśmy poszukiwać stacji radiowych.


Tomkowi dziękujemy za zaangażowanie, pasję przekutą na działanie i życzymy dalszego rozwoju zainteresowań, umiejętności i wiedzy. 

NA GÓRĘ