Innowacja w ramach historii i społeczeństwa
Innowacja pedagogiczna z historii i społeczeństwa
„Czas, przestrzeń i fakty historyczne”
Historia wszystkim kojarzy się z wkuwaniem dat, szperaniem w starych dokumentach i czytaniem oraz mapą. A tak naprawdę jest fascynująca poprzez możliwość zetknięcia się
z wytworami naszych przodków. Czyż nie jest przyjemne przeczytać wspomnienia czy listy osób, które uczestniczyły w ważnych dla naszej historii wydarzeniach.
Dotknąć przedmioty, których już nie używamy a nasi przodkowie uważali za cud techniki! Dlatego właśnie na lekcjach historii uczniowie mają możliwość pracy z tekstami źródłowymi, materiałem ilustracyjnym lub starymi przedmiotami. Obserwują zmiany w przestrzeni na podstawie map historycznych.Nanoszenie kolorów na mapki konturowe to nie tylko nauka, ale również świetna zabawa.
Ale to nic w porównaniu z praktycznymi umiejętnościami, które uczniowie mogą nabyć oraz wyćwiczyć podczas lekcji historii. Każdy z nas posługuje się czasem, każdemu z nas może zdarzyć się podróż z przesiadkami. I wtedy właśnie przydaje się umiejętność obliczania czasu. Uczniowie obliczają mijające lata, wskazują godzinę na zegarze ratusza, zaznaczają na kalendarzach ważne wydarzenia . Wydaje się proste, ale poćwiczyć nie zawadzi szczególnie ze starym zegarem tarczowym.