Projekt edukacyjny - Bliżej matematyki

Co roku na przełomie lutego i marca realizowany jest autorski projekt matematyczny.

Cele ogólne projektu to:

  • rozwijanie matematycznej wiedzy i umiejętności uczniów,
  • stwarzanie uczniom możliwości osiągania sukcesów,
  • mobilizowanie nauczycieli do twórczej pracy z dziećmi.

Cele szczegółowe

Uczeń:

  • potrafi samodzielnie rozwiązać zadania o stopniu trudności wyższym niż podstawowy,
  • potrafi rozwiązywać zadania o praktycznym charakterze,
  • rozwija sprawności umysłowe
  • doskonali umiejętności czytania ze zrozumieniem,
  • doskonali umiejętności wyszukiwania oraz zbierania potrzebnych informacji,
  • kształtuje umiejętności nauki przez tworzenie,
  • rozwija spostrzegawczość,
  • kształtuje postrzeganie matematyki jako elementu życia codziennego,
  • kształtuje umiejętności korzystania z wykładu i odpowiedzi na pytania do niego w formie testu,
  • potrafi efektywnie współdziałać w zespole,
  • potrafi współdziałać z nauczycielem,
  • skutecznie porozumiewa się w różnych sytuacjach, prezentuje własny punktu widzenia,
  • bierze pod uwagę pomysłów innych,
  • dba o wystrój szkoły.
  • Naukę przez tworzenie.
  • Poszerzanie wiedzy i umiejętności matematycznych w ramach zajęć dodatkowych i przygotowań do konkursów.
  • Prezentacje: multimedialne, wytwory, pokazy.

 

Treści realizowane są poprzez:

Rola uczniów

W projekcie mają prawo brać udział wszyscy chętni uczniowie. W konkursach, których wymagana będzie wiedza i umiejętności wykraczające poza materiał szkolny zostaną przeprowadzone eliminacje. Wszystkie działania kierowane do uczniów mają charakter dobrowolny. W przygotowaniach do konkursów, prezentacji, zajęć dodatkowych uczniowie mogą liczyć na wsparcie nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej.

 

Efekty końcowe

W wyniku realizacji projektu uczniowie powinni:

  • poszerzyć swoje wiadomości i umiejętności matematyczne,
  • przekonać się, że matematyka nie jest trudna, a może być nawet przyjemna,
  • ukształtować zachowania ukierunkowane na integrację się w społeczności klasowej i szkolnej.
  • uświadomić sobie celowość opanowywania  umiejętności przydatnych w codziennym życiu,
  • wyzwolić ciekawość poznawczą,
  • wyzwolić umiejętność prezentacji,
  • rozbudzać twórczą postawę,
  • sprawdzić swoją wiedzy i umiejętności w trakcie wykonywania praktycznych zadań,
  • zwiększyć uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych.

 

Autorki projektu:

mgr Sabina Celder-Dudek

mgr Aneta Tomica

 

 

NA GÓRĘ